onsdag 13. januar 2010

Tilbake på skolen og kordan reisen var både jævli' og herli'



Oi. Då var det faktisk blitt en stund siden eg sist skrev et innlegg..

Eg e då komt meg tilbake på folkehøyskolen i Hedmark (for sånn snart to uker siden.. Uuuh, så kjempe flink vi e til å oppdatere her i gården) og det var faen meg noe av det verste eg har vært med på. Eg som faktisk trodde at eg frøs hjemme! Haha! Fuck det! Her i Hedmark e det faen meg brutalt kaldt! Har en del ting med turen som var helt jævlig og annet som simpelt den var fantastisk.

Turen begynte med at eg tok natt toget hjemme i fra Bergen sånn i elleve tiden. Togturen til Oslo S tok meg åtte timer, greit nok, det var jo bare å begynne å snorke med engang. Når eg først kom frem til Oslo var eg såpass heldig at toget mitt stoppet ved siden av det neste toget eg skulle ta videre til Hamar, fem minutter etter at eg kom meg av toget skulle nemlig toget til Hamar forlate stasjonen og eg kom meg dermed på toget med engang i stedenfor å måtte sitte i to og en halv time på neste.

To timer senere når eg var kommet frem til Hamar var eg enda en gang heldig nok til at toget eg skulle videre på var allerede kommet, så det var bare å lette på liket, vandrer ti meter i en rett linje ut av toget og inn på det neste og sette seg ned i en varm vogn og fiske frem Ipoden igjen.

Først når eg var komt frem til Elverum begynte ting å gå tregt for seg.
To store bagger fylt med ting og tang og en stor sekk på ryggen blir litt tyngre enn det ser ut som når man e nødt å gå i fra togstasjonene til buss stasjonen, det var faen meg helt vilt kor kaldt det ble. Tok meg sånn ca en halvtime å gå distansen, imenst det tok meg en og en halv time å få varmen i meg igjen imenst eg ventet på bussen til Flisa.

Fikk kjapt med meg at det viste seg at bussen til Flisa også kjørte videre til Åsnes. Kortere tid til eg e tilbake på skolen? ja takk.
Når eg først kom meg av bussen i Åsnes området var eg nødt til å gå resten av veien. Hey, no e det jo faktisk isje så gale opplett. Tenker eg til meg sjøl. Kansje litt varme i fra solen letter på resten av distansen? Oioioi.. Du kan spøke du, Robert..
Nei da, når eg først begynte å gå så merket eg at dongeri bukse isje var helt det beste valget siden den fryste letter kjapt og endte opp med å legge seg som et lag med is rundt beina mine, så for hvert skritt eg tok videre så sprakk og knakk buksen min i takt med bevegelsene mine.
Det ble etter hvert så kaldt på hendene mine at eg ble lilla.. Greit nok, eg har sett folk som har fått en blålig farge rundt visse områder av hendene sine eller i fjeset, men no har det seg sånn at hendene mine var lilla..! Isje bare på noen få steder, we're talking the whole fucking thing, man!

Anyways, så der e eg, laffer av gårde, halvfrossen, mot internatet mitt for å legge meg ned i sengen og forbli der resten dagen, også kommer Torunn out of nowhere løpende med åpne armer for å ta imot meg. Noe som definitivt lyste opp den samlede meningen om en ellers sugen reise. : )

Etter at eg endelig kom meg inn på rommet mitt slengte eg i fra meg aboslut alt eg hadde og stupte under dynen, kor eg og Torunn holdt oss resten av dagen og så på film, pratet sammen, duppet av flere ganger og skulle på død og liv klare å dytte/dra hverandre ut av sengen. :D

Håper i fremtiden å klare å push'e meg sjøl til å skrive innlegg oftere og isje bli nødt til å lage lange innlegg med store mellomrom av gangen. Vi før se ka som skjer. ;)

Adiós for no.

1 kommentar:

  1. Klare å dytte HVERANDRE ut? Det var da virkelig bare jeg som klarte å dytte deg ut, ikke omvendt:P

    SvarSlett